23 February 2011

Step Up!


2011... aku rangkakan macam². Dengan pelbagai plan utk aku n famili. Tapi apa yang penting dalam tahun ni adalah perubahan. Sumthing yang akan aku gain at the end of 2011.

Apa saja peluang & ruang, sekiranya ada aku nk sedaya upaya grap. Tak perlu nk tggu. Kalau kira dah 2bulan dah berlalu. Ada 10 bulan lagi untuk pelaksanaan. Aku kena fokus n berusaha. chaiyok! chaiyok!

Apapun setiap masa aku berdoa semoga Allah permudahkan segalanya....InsyaAllah.









Dari Anas r.a, dia berkata bahawa Rasulullah s.a.w pernah berdoa:

اَللَّهُمَّ لا سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً وَ أَنْتَ تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِئْتَ سَهْلاً
“Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali apa yang Engkau jadikan mudah. Dan apabila Engkau berkehendak, Engkau akan menjadikan kesusahan menjadi kemudahan.”
(Seeloknya diamalkan setiap hari supaya segala urusan dipermudahkan oleh Allah)

No comments:

Post a Comment

Anakku masuk tahun 1