19 March 2011

Her First Solid Food

Dah 2 mggu aku dalam kerunsingan sbb masalah nk supply susu yg cukup utk Nisa' kt nursery.  Mcm² method diapply, mcm² aku makan...production susu tetap up & down. Huhuhu...amat menyedihkan.

Dua, tiga kali jgk aku suarakan kt suami nk bagi susu formula tp nasib baik dia advicekan ingat balik azam nak 100% BFkan Nisa'. Isnin baru ni Nisa' masuk 5bln, aku dok berkira-kira plk nk bg solid food. Tapi aku hold coz nk tggu 5bln lebih or betul² 6bln. 

Tapi masalah still xsetel². Nisa' sll ja nangis, aku tau dia xcukup susu. Aku dptkan advice dari adik & cousin aku, lastly semlm (17Mac2011) Nisa' telah disuapkan solid food pertama dia...NESTLÉ® CERELAC® Infant Cereal Brown Rice (aku dpt sample masa g Motherhood Exhbtn @ Midvalley). 


Patutnya bg la yg plain dulu, tp itu aja yg ada sample utk stage 1. Kelakar sgt tgk muka Nisa' masa tu, dia buat muka pelik & pagi td aku bekalkan cereal tu kt babysitter. So, far pengasuh Nisa' ckp dia ok juz mcm semlm jgk, mempamerkan riak muka yg pelik. 

Resultnya, malam ni Nisa' xbyk ragam. Kul 11 lebih dia tido, tp mmg berbeza sgt dari mlm² seblm ni. Sgt nyenyak, kekenyangan agaknya. Alhamdulillah..hope Nisa' xnangis² lagi coz kelaparan. 

4 comments:

  1. lg montel la budak kecik ni lepas mkn cerelac...;-)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...semoga nisa' montel n comel

    ReplyDelete
  3. eh! a ah...patutla rasa tersilap hehe tp ms post tu dh lewat mlm so, pening n mmg time tu tgh pening dgn mcm2...pastu blur...dok sibuk mempromo kupon mcD sampai xperasan pun his/her..tenkiu ye...hehehe...su dah edit dah..

    ReplyDelete

Anakku masuk tahun 1